פנרבחצ'ה (6- 9) – מכבי תל-אביב (7- 8) 90- 79:
מכבי פתחו עם שלשות של ווילבקין, וויליאמס ואוונס ועלו ליתרון 6 מהיר, אבל אז דה-קולו עלה לשחק והוביל ריצת 16- 2 טורקית לפני ששלשה של סקוטי קבעה 23- 18 לפנר בסיום הרבע הראשון. הרכז הצרפתי הגדיל את ההפרש ל-9, אבל אז ירד לנוח ואפשר לאורחים קצת לצמצם עד ל-2, ובהמשך הרבע ההפרש עמד על סביבות ה-5-6 בדרך ל-42- 37 טורקי במחצית שבה מכבי קולעים 7/16 לשלוש לעומת 6/14 ל-2 נקודות.
ברבע השלישי מי שטיווחו מבחוץ היו הטורקים עם 6/9 לשלוש, לעומת 0/3 של מכבי מהטווח הזה, כאשר גם בצבע הטורקים שלטו, ופתאום מצאנו את עצמנו במשחק של 20 הפרש (היה מי שהימר על זה…), ובעצם 70- 51, כלומר 19 הפרש בסיום הרבע. ג'יימס נאנלי קלע 20 נקודות ב-2:18 הראשונות של הרבע האחרון וההפרש ירד ל-8 בלבד, ואחר כך וויליאמס וזיזיץ' קבעו 74- 68 בלבד, 6:30 דקות לסיום.
עם זאת, נאנלי קיבל עבירה טכנית לא הרבה אחרי וההפרש חזר ל-9. שלשה של ווילבקין צמצמה ל-5 בלבד, 2 ורבע דקות לסיום, אבל בוקר ודה-קולו לא אפשרו למכבי להתקרב יותר מזה, כאשר החטאות של זיזיץ' מתחת לסל ודאי לא הועילו לאלופת ישראל. בסיום, 90- 79 לטורקים שמתקרבים למרכז הטבלה, ובין השאר גם אל מכבי.
דווין בוקר וננדו דה-קולו הובילו את הטורקים עם 22 ו-21 נקודות בהתאמה, כאשר בוקר הוסיף גם 6 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-3 חסימות, ואילו דה-קולו הוסיף 5 אסיסטים. ברבע האחרון, השניים האלה הצילו את פנר מהתפרקות כשדה-קולו קלע 10 ובוקר 6 מתוך ה-20 של הטורקים, והם היו אחראים ל-7/9 מהשדה לעומת 6 נקודות ב-0/7 מהשדה של כל היתר.
אצל מכבי, נאנלי קלע 18, 13 מהן ברבע האחרון, הרבה מזה בזכות 8 עבירות שהוא סחט, ווילבקין קלע 14, אך איבד 6 כדורים, אוונס קלע 13 עם 7 אסיסטים, וויליאמס קלע 10 עם 4 איבודים, זיזיץ' קלע 9 עם 11 ריבאונדים, אך עשה זאת ב-4/12 מהשדה, קלויארו קלע 7 ב-100% (שלשה, סל 2 ו-2 עונשין), טיילור קלע 5, ריינולדס קלע 3 ובלייזר לא קלע ב-3:51 דקות על הפרקט.
הפריוויו:
19:45 פנרבחצ'ה (5- 9) – מכבי תל-אביב (7- 7):
הערב בשעה 19:45, שעה מוקדמת כמו רוב המשחקים בטורקיה, תתארח מכבי אצל פנרבחצ'ה בתקווה לעצור את רצף 4 ההפסדים ולא ליפול למאזן שלילי. בצד השני, הטורקים מגיעים עם רצף של 2 ניצחונות שהעלה אותם מהמקום ה-16 למקום ה-13 בטבלה, לעומת מכבי המדורגת שמינית כרגע, והם יקוו לנצל את המשבר של מכבי ולהמשיך את המומנטום שלהם.
המאזן בין הקבוצות עומד על 15- 11 לטובת מכבי במשחקים ששוחקו בפועל ו-16- 13 אם סופרים את ההפסד הטכני של הטורקים שסירבו להגיע לארץ במהלך מבצע חומת מגן ב-2002, כמו גם את שני ההפסדים הטכניים של מכבי במוקדמות גביע אירופה לאלופות ב-1960, סאגה עליה כתבתי בפריוויו למשחק הקודם בין הקבוצות. בנוסף לכך, אני מנצל את ההזדמנות לדחוף עוד קצת דני אבדיה בסרטון הבא…
מה שהעניק לפריוויו הזה את הכותרת שלו זה העובדה שיאניס ספרופולוס אימן את מכבי עד כה ב-99 משחקי יורוליג, עם מאזן 53- 46 חיובי בסך הכל, והמשחק הערב יהיה ה-100 שלו על הקווים. בכך, מצטרף ספרופולוס לז'ליקו אוברדוביץ' והם שני המאמנים היחידים שעמדו על הקווים ב-100 משחקי יורוליג עבור 2 קבוצות שונות (הכוונה כמובן לעידן היורוליג, כלומר מאז 2001).
סגלים עונתיים:
פנרבחצ'ה: מטקאן בירסן, שמוס האזר, מריאל שייוק, איסמט אקפינר, מליח מחמוטוגלו, טאריק ביברוביץ', ננדו דה-קולו, פייריה הנרי, דשון פייר, דנילו בארתל, מרקו גודוריץ', יאן וסלי, דווין בוקר, אצ'ילה פולונארה, אחמט דובריוגלו
מכבי: סקוטי ווילבקין, קינן אוונס, אנג'לו קלויארו, דריק וויליאמס, קמרון טיילור, ג'יילן ריינולדס, רומן סורקין (פצוע), ג'ון דיברתולומאו, עוז בלייזר, ג'ייק כהן, ג'יימס נאנלי, אנטה זיזיץ', יפתח זיו.
המחזור הקודם: פנרבחצ'ה עם ניצחון ומכבי עם הפסד. הטורקים ניצחו בחוץ את זניט 86- 80 כשיאן וסלי מוביל אותם עם שיא קריירה ביורוליג של 32 נקודות, ואילו מכבי קלעו 8 נקודות בלבד ברבע האחרון והפסידו בצורה מעט מביכה בבית לקאזאן.
מספרים לקראת ההתמודדות:
הנתונים הבסיסיים מהאתר הרשמי של היורוליג, והנתונים המתקדמים מאתר basketball.realgm, ובנתונים המתקדמים הטור של היריבות לא רלוונטי, ולכן יהיה ריק.
מכבי | יריבות מכבי | פנרבחצ'ה | יריבות פנרבחצ'ה | |
---|---|---|---|---|
נקודות | 78.1 (7) | 77.1 (10) | 74.6 (12) | 74.9 (7) |
ריבאונד הגנה | 24 (7) | 24.1 (11) | 22.8 (12) | 21.5 (4) |
ריבאונד הגנה | 9.2 (15) | 8.4 (2) | 9.1 (17) | 10.9 (15) |
ריבאונדים סה"כ | 33.2 (9) | 32.6 (7) | 31.9 (16) | 32.4 (6) |
אסיסטים | 15.9 (12) | 15.3 (6) | 18.4 (2) | 16.6 (11) |
איבודים | 12.4 (7) | 12.9 (8) | 14 (18) | 14.1 (2) |
אחוזי 2 | 54% (8) | 51.7% (6) | 56.9% (1) | 54.8% (12) |
אחוזי 3 | 33.7% (14) | 38% (18) | 33.9% (13) | 32.6% (3) |
אחוזי עונשין | 79.6% (7) | 81.4% (16) | 73.6% (14) | 83% (17) |
מדד משוקלל | 84.8 (8) | 83.1 (9) | 85.7 (6) | 81.7 (6) |
קצב משחק | 70.5 (2) | X | 68.4 (10) | X |
רייטינג התקפי | 110.8 (8) | X | 109 (11) | X |
רייטינג הגנתי | 109.4 (8) | X | 109.4 (9) | X |
נט רייטינג | 1.4 (8) | X | 0.4- (11) | X |
כמה נקודות מרכזיות מהנתונים:
1. סטטיסטית, מכבי טובה יותר מפנרבחצ'ה העונה, למעט 2 תחומים עיקריים – אסיסטים ושלשות. שני תחומים שבהם הטורקים מצטיינים ומכבי הרבה פחות העונה, ובעיקר השלשות, כאשר ב-10 מתוך 14 המשחקים עד כה העונה מכבי קלעו מחוץ לקשת בפחות מ-35%, ורק פעם אחת מתוכן ביותר מ-33.3%.
2. פנרבחצ'ה במאזן 4- 2 במשחקים שהם קלעו 80 ומעלה לעומת מאזן 1- 7 במשחקים שהם לא הגיעו לרף הזה. לעומת זאת, מכבי במאזן 6- 1 במשחקים שהם קלעו יותר מ-75 לעומת מאזן 1- 6 במשחקים שהם קלעו פחות מ-75.
3. ב-6 משחקים שונים פנרבחצה' לא קלעו יותר מ-70, כולל תבוסה ביתית 68- 43 נגד מילאנו, ואילו למכבי זה קרה רק פעם אחת אחרי שני מחזורי הפתיחה. מצד שני, הטורקים קלעו 84, 96 ו-86 ב-3 המשחקים האחרונים שלהם, בזמן שמכבי ספגו 90, 91, 72 ו-85 ב-4 המשחקים האחרונים.
שימו לב אליהם:
יאן וסלי VS אנטה זיזיץ'.
מאצ'-אפ מאוד מעניין, מכיוון ששניהם גבוהים שמשחקים בסגנון שונה ומאוד קשה להם להתמודד בהגנה עם הסגנון של האחר. ב-3 משחקים קודמים ביניהם במסגרת היורוליג, זיזיץ' השיג ממוצע של 9.7 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-65% מהשדה ו-42.6% מהקו לעומת וסלי שהשיג 10.3 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-71.4% מהשדה ו-50% מהקו. כלומר, יש לנו קרב די מאוזן בין שחקנים בסגנונות שונים.
מפתחות לניצחון:
פנרבחצ'ה:
משחק איטי ומבוקר. לא לאפשר למכבי לרוץ, כדי שנראה שוב את ההתקפה העומדת של מכבי מתקשה.
קליעה מחוץ לקשת. הטורקים ניצחו 5 מ-7 המפגשים האחרונים בין הקבוצות, והאחוזים שלהם מחוץ לקשת היו – 52.4%, 42.1%, 40%, 50% ו-45%, כשאת המשחק עם ה-40% הם ניצחו עם שלשה על הבאזר של סלוקאס.
הגנה על הצבע. מכבי קולעים רע ל-3 ומייצרים נקודות בעיקר מהצבע. אם הטורקים יעצרו את זה, יהיה למכבי מאוד קשה להשיג סלים.
מכבי:
לרוץ כשאפשר. לא אמורות להיות למכבי הרבה הזדמנויות לרוץ במשחק הזה, אבל הם יצטרכו לנצל את ההזדמנויות שיהיו.
ריבאונד התקפה. יש לשער שיהיו למכבי לא מעט החטאות, וריבאונד התקפה יכול להציל חלק מהמהלכים ולאפשר סלים קלים יותר.
שיתוף של יותר שחקנים במשחק ההתקפה. מה שהכניס את מכבי לעניינים אחרי פתיחת העונה הרעה היה זה ששיחקו יותר על אוונס, נאנלי ודריק וויליאמס. הניסיון להרחיב את הרוטציה פגע בשלושתם והם נכנסו לכושר רע, אבל מכבי זקוקה לפחות לחלק מהם, כי הם אלו שאמורים לשאת בעיקר העול אחרי ווילבקין ושני הסנטרים שכן מייצרים תפוקה.
הימור: הטורקים בדיוק מתאוששים מפתיחת העונה הרעה, ואילו מכבי מגיעים במשבר בכל המובנים. גם ככה מדובר במקום שמכבי מתקשים בו מאוד, והפעם האחרונה בה הם ניצחו את פנר בחוץ ללא סל ניצחון עם הבאזר הייתה כשבויאן בוגדנוביץ' היה הקלעי המוביל של הטורקים ומכבי קלעו 15/27 לשלוש (2013). הפעם זה יהיה גרוע יותר מהמקרים הקודמים ופנרבחצ'ה ינצחו ב-20 הפרש.
תודה רבה.
אני פסימי, מכבי פשוט לא משחקת טוב במשחקים האחרונים. למכבי יש הרבה בעיות (והדגיש את זה הרבע האחרון מול קאזאן), בעיקר אין מספיק כח אש, נאנלי אווט לגמרי(ויש דיווחים שהוא במגעים עם קבוצות מסין), ווילאמס גם נהיה פסיבי, אוואנס חושך.
בעיה.
מצד שני מכבי איכשהו הראו שנגד קבוצות טובות על הנייר הם יכולים לשחק טוב(ולהפסיד צמוד).
מפסידים 20 הפרש בהתפרקות טוטאלית.
יש למכבי בעיה עם הציר נאנלי-אוונס-וויליאמס כרגע, כי הם עיקר כוח האש החסר.
שתי קבוצות במומנטום הפוך. לדעתי פנר תנצח במשחק צמוד והכסא של יאניס יתחיל קלות לזוז
תחושתי היא שהכיסא של יאניס כבר התחיל לזוז קלות (ואני מאוד בעדו וחושב שהוא המאמן הכי טוב של מכבי מאז בלאט).
תודה רבה.
למכבי אין שום שחקן שיוצר לעצמו טוב חוץ מווילבקין.
יאניס לא מאמן טוב לא מוציא שום דבר בהתקפה חוץ מפיק אנד רול וכדררת של ווילבקין.
מכבי כמעט תמיד מפסידה משחקים צמודים העונה, לדעתי גם היום היא תפסיד במשחק צמוד.
אוונס, נאנלי ודריק וויליאמס אמורים להיות שחקנים יוצרים. זה עבד לתקופה ועכשיו לא.
ביורוליג מכבי דווקא במאזן די מאוזן במשחקים צמודים (2- 3 במשחקים של 5 הפרש ומטה), אבל יש הרבה מקום לשיפור שם.
וויליאמס וננאלי כשחקנים יוצרים זה עובד רק במשחקים בודדים.
אוונס לא שחקן שיכול ליצור לעצמו ברמה גבוהה.
נאנלי לא יוצר מכדרור, אבל וויליאמס הוא אחד מהטובים באירופה בתחום מעמדה 4. אוונס זה סימן שאלה, כי הוא טוב לפרקים, אבל לא יציב.
וויליאמס לא מספיק טוב בליצור מכדרור.
רוב הפעמים שהוא מנסה ליצר משהו או שהוא מאבד או שהוא הולך ראש בקיר ומחטיא.
תודה
טוב נביא נתון מטורף על מכבי שיסביר אולי הכי נכון למה יאניס צריך ללכת
הקדמה קצרה
אתם מכירים את משחקי הפליאוף בנ.ב.א שם תמיד אומרים לנו ובצדק שלא משנה ההפרש משנה כמה משחקים אתה מנצח
אז זה נכון בפליאוף של הנ.ב.א ובכל מקום אחר …אבל זה לא נכון בתוך אותו משחק
במשחק יש 4 רבעים ובניגוד לפליאוף שם לא משנה בכמה הפרש מנצחים כל משחק אלא כמה משחקים מנצחים הרי בתוך המשחקים עצמם לא משנה בכמה רבעים אתה מנצח אלא התוצאה הסופית
ולמה אני מספר את כל זה ?
כי מכבי במאזני רבעים קבוצה מדהימה למעשה הייתה מדורגת במקום השני עם מאזן 20-35 (רבע אחד הסתיים בשוויון )
אחרי ברצלונה 18-36 ( 2 תיקו) הרבה היתר
יתרה מכך מכבי לא הפסידה באף משחק יותר רבעים ממה שניצחה
במילים אחרות אם ניצחון היה נקבע לפי כמות ניצחונות ברבעים הרי שמכבי הייתה עדיין בלתי מנוצחת (היחידה ביורוליג )
להלן פירוט משחקי מכבי מתחילת העונה בסוגריים נציין את התוצאה הסופית
לפי מחזורים
1 מינכן ב מכבי מנצחת 1-3 ברבעים (ניצחון 68-69 בתוצאה הסופית)
2 הכוכב ב 2-2 (ה 75-63)
3 מילאנו ח 2-2 (ה 83-72)
4 ויאלרבן ח נ 1-3 ( נ 93-85)
5 פאו ב נ 1-3 ( נ 73-77)
6 קובנה ב נ 1-3 ( נ 62-76)
7 ברצלונה ב נ 1-3 ( נ 68-85)
8 בסקוניה ח נ 0-3 ( 1 תיקו ) ( נ 87-69)
9 צסק"א ח 2-2 ( ה 74-73)
10 מונאקו ב נ 1-3 ( נ 95-84)
11 אולימפיקוס ח 2-2 (ה 90-73)
12 אלבה ח 2-2 ( ה 91-86)
13 ריאל ח 2-2 (ה 72-70 )
14 קאזאן ב 2-2 ( ה 85-74 )
בשורה התחתונה
ב 7 משחקים מכבי ניצחה את רוב הרבעים 1-3 (למעט בסקוניה בו מכבי ניצחה 0-3)
ב 7 משחקים אחרים מכבי סיימה ב 2-2
אבל שימו לב לזה בכל 7 המשחקים שמכבי הייתה שווה ברבעים היא הפסידה במשחק
במילים אחרות בכדי לנצח משחק יורוליג יש למכבי צורך לנצח ב 3/4 רבעים
יתרה מכך פעמיים מול מינכן ופאו מכבי כמעט הפסידה למרות שנוצחה ברבע בודד מדוע
התשובה גם כאן מעניינת מכבי במאזן היורוליג הגרוע ביותר ברבעים חד צדדים
רבעים שמסתיימים בנוקאאוט של 10+ הפרש לאחת הקבוצות
מכבי הפסידה 9 כאלו
אמנם מונאקו הפסידו 10 כאלו
אבל מכבי ניצחו רק 3 לעומת מונאקו שידעה לנצח 7
במילים אחרות יאניס למרות שמכין את הקבוצה ומגיע טוב ומוכן תמיד ימצא את הדרך …להפסיד שזה להיפך מפיני גרשון למשל שגם במשחקים רעים מאד מצא את הדרך בכמה דק' לנצח משחקים
בכל הקשור למשחק הערב המעניין הוא שפנרבח'צה הכי דומה למכבי
הקבוצה מנצחת 60 אחוז מהרבעים המוכרעים מאזן 21-31
ומצד שני מאזן 9-5
גם מאזנה ברבעים החד צדדים דומה עם מאזן 8-3 לעומת 9-3 של מכבי
נחזור למכבי כשהיא מפסידה רבע היא היא כמעט תמיד מובסת
הנה דירוג הקטסטרופות
1 אולימפיקוס ח רבע 1 ! 35-8 (שובר לא מעט שיאים שליליים)
2 קאזאן ב רבע 4 ! 22-8 שמפסיד את היתרון
3 מינכן 26-14 רבע 3 שגורמים לדפיקות לב בהיכל
4. ריאל ח רבע 4 ! 26-14 שהורס יתרון 50-59
5-6 מילאנו ח רבע 1+2 ! מסיימים באותה תוצאה 26-15 שסוגר את הסיפור
7 פאו ב רבע 4 ! 33-22 ליוונים שכמעט מנצחים משחק אבוד
8 הכוכב בית 1 ! 20-10 שמוביל להפסד מפתיע
9 מונאקו ב ! רבע 2 ! 25-15 שמוביל לדפיקות לב
אבל זה לא הכל
מכבי גם הפסידה 19-10 לכוכב ברבע 3
18-9 לברצלונה ברבע 3
ו 26-20 בויאלרבן רבע 3
תגידו טוב זה סגנון
אז בצד השני מכבי התפוצצה רק 3 פעמים
18-31 בניצחון הגדול על ברצלונה רבע 3
10-23 בניצחון על קובנה רבע 2
23-33 בניצחון על מונאקו רבע 4 מונאקו העייפה
חוץ מזה 14 רבעים מכבי ניצחה בין 5 ל 9
מתפלא שאין יותר תגובות למשחק הזה. באמת מוזר. אולי מכבי כבר לא פופולרית כפי שנהייתה?????
מכבי כבר לא פופולרית כמו בעבר ללא ספק, אבל יש גם ליום, השעה והמומנטום השלילי השפעה על העניין
ז'ליקו עשה מוסלי שחקן כל כך מגוון. אם זה היה קורה כמה שנים קודם לכן הוא לא היה באסט
מכבי עם 6 איבודים לעומת 5 סלי שדה בינתיים. למזלם זה כולל 3 שלשות
טיילור וקלויארו ביחדעל המגרש, מה חטאנו?
ראיתם איך.פנר לחצו את ווילבקין כל המגרש ולא נתנו לו לקבל כדור ואז מיד שחרר? מתי ראיתם כזה לחץ בnba על השיקצה? הוא יתמוטט אם עושים לו את לאורך משחק שלם ולאורך תקופה פשוט קורס עם הלשון בחוץ. זה מה שהיו עושים באירופה אגב בלי שום כבוד
איזו שלשהשל סקוטי על הבאזר.
מכבי נראית נורא.
למכבי אין מספיק איום אמיתי מבחוץ (למרות 4/9 לשלוש ברבע הזה), ופנר מראים איך מצופפים היטב את הצבע
ריצת 16- 2 של פנרבחצ'ה. מכבי לא מצליחים להגיע לצבע, ככה שתפוקה התקפית יש להם רק כשהשלשות נכנסות
ההגנה הכי קלה נגד מכבי, מצופפים 4 במרכז, ואחד על סקוטי. מי יקלע מהפינה? קלויארו? טיילור? בהצלחה עם זה.
זה התפקיד של אוונס ונאנלי בעיקר
קלויארו הבקיע שלשה
למכבי יש הגנת צבע מזעזעת ברמות
מכבי חיה על השלשות של טילור וקלויארו
מכבי חיים על שלשות של פוקסים. נראה שמאמנים ביורוליג אשככה מתכוננים ליריבות שלהן.
נראה כמה מכבי ימשכו ככה.
למה שלשה פנויה של קלעי סביר זה פוקס?
כי הוא לא קלעי סביר.
העונה הוא קצת פחות טוב, אבל תסתכל על הנתונים מהעונות הקודמות ותראה קלעי סביר
בדקתי,
העונה 30 אחוז משלוש.
עונה שבעברה 32 אחוז לשלוש.
2019 35 אחוז לשלוש.
2018 32 אחוז לשלוש.
לא חושב שזה סביר (קח בחשבון שהאחוזים ביורוליג יותר גבוהים מהNBA עקב זה שהשלשה יותר קרובה, לא בטוח שזה נכון גם בפינה).
ממוצע היורוליג העונה הוא 34.76755687% (2109/6066). זה לא פער כל כך גדול, במיוחד שיש לקלויארו אחוזים נהדרים בליגה הישראלית – 42.36% לא כולל העונה (הגנות פחות טובות, אבל הקשת זו אותה קשת).
הפרש של 5 אחוז שרוב הזריקות שלך הם חופשיות מהפינה זה לא טוב.
מכבי בינתיים חיה על השלשות כי פנר משאירים אותם לשלשות פנויות. קלויארו שחקן של כ-35% ביורוליג, ויותר בשלשות פנויות, וגם טיילור יקלע מדי פעם כשהוא פנוי.
מבחינת פנר, ההימור על השלשות משתלם כל עוד זה מתקזז עם חוסר היכולת של מכבי לקלוע מהצבע ועם האיבודים.
רק 2 לפנר. לא רע.
מכבי צריכה לשחק רק מהר, ההתקפה העומדת נראית נורא.
מכבי מביאים הרבה עזרה לכל מהלך בהגנה. בינתיים דה-קולו יודע איך לשבור את ההגנה והאחרים מתקשים
הרגע הראו נתון שמאחת הפינות קלויארו וטיילור 31 אחוז ומהשנייה 25 אחוז.
וואלה מפתיע, הייתי בטוח יותר גרוע. זוג נגרים.
טוב לראות את בלייזר על הפרקט. שחקן חכם
עופר שלח יוצא על המדד הדבילי של היורוליג.. צודק לגמרי.
5 לפנר במחצית, מכבי לא נראים משהו. אבל לא נורא. אוואנס במשחק טוב, סקוטיקומסי קומסה, כל השאר מעפנים.
הבעייה בשיטה של השתיים שעומדים בפינה זה שרק 2 שחקנים במכבי קולעים מעל 35 אחוז.
לשלוש
והם לא אלה שעומדים בפינה. וקח בחשבון שווילאמס בכושר פחות טוב מהפינה.
יש למכבי עוד בעיה, "שהקלעי" שלוש שלה מזעזעים לא מהפינה(בנתון שפרסמו היה 10% מהצד של הקשת), זה לא מאפשר באמת תרגילים טוב לקלעים. אז תוקעים אותם בפינה.
לא אוהב את הסגנון, לא חושב שזה יעיל.
וויליאמס פתח את העונה עם נתונים הזויים מחוץ לקשת והתקופה האחרונה כנראה יותר משקפת במקרה שלו.
מסכים
ההגנה של פנר סותמת למכבי את הצבע ומהמרת על השלשות, אז מכבי באמת לא מצליחים להגיע לצבע, חוץ מקינן אוונס במשחק טוב, אבל הקליעה מחוץ לקשת מספיק טובה כדי לשמור את מכבי במשחק.
בצד השני, פנר קלעו 33 ב-12:54 דקות עם דה-קולו ורק 9 ב-7:06 דקות שלו על הספסל. המהלך המדהים שלו דקה למחצית הראה איך הוא יודע לשבור הגנות יורוליג כשהוא בכושר.
למה ווילבקין לא על המגרש?
פנר משחקים יפה.
איך למוניקה אוהב מוניטור.
🤣🤣🤣
לואיג'י למוניטור
טוב נראה שהעסק מסתבך. לא שזה לא היה צפוי כל המשחק.
נמאס ללמוניקה מהמשחק אז הוא החליט להרוג אותו. לא שזה היה עוזר למכבי, אבל סתם הורס.
צריך לעשות לדה קולו שאם הוא זורק מהעונשיןופוגע בטבעת זה לא נחשב
מכבי ברבע מזעזע, ופנר משתעשעת איתה. לא שומרים על הצבע, לא שומרים על השלוש. איכס.
שתי הקבוצות קצת מהמרות על הקליעה מרחוק של היריבה. ההבדל הוא שפנר הצליחו באמת לאטום את הצבע, וגם זה שיש להם הרבה יותר קליעה
מכיוון שהמשחק הזה חסר סיכוי, השאלה היא האם מכבי יכולה להרוויח את אוונס מהמחצית הראשונה ואת נאנלי מהמחצית השנייה, ולייצר אפקט דומה לזה של ההפסד במילאנו במחזור 3
אולי מכבי התחילה לפתוח מומנטום
זהו נס?
לא, אבל אולי משהו שיכול להשפיע על חמישי
לראות איזה שמירות ולחץ יש במשחק הזה ואז בבוקר לראות את ליגת הקליר פאת בו הכוכבים מגלגלים את הכדור עד קשת ה3 ואז נכנסים ללייאפ דרך האמצע עד הטבעת 😁
ווילבקין סובל ב nba היו נותנים לו לזרוק חופשי כל התקפה
זיזיץ עם זריקות ראס
משחק רע מאוד של מכבי.
אני מקווה שהרבע האחרון יעיר את נאנלי לקראת יום חמישי
יום חמישי יהיה להערכתי סיום עידן במכבי
שמעון מזרחי תמיד היה מגשר גדול והפעם הוא יצליח להביא לסיום הולם את הסכסוך בין פרי לגודס
אני מאוד מקווה שלא
גם אם נניח שאתה מוותר על ספרופולוס, ואני נגד זה, וגם אם נניח שאתה הולך על מאמן ישראלי, שאני בכלל לא נגד זה באופן עקרוני, אבל לא חושב שיהיה נכון להחליף כרגע, יש כמה אצלי ברשימה לפני גודס.
מכבי משחקת לחלקים גדולים מהמשחק כדורסל גרוע, וזה על יאניס.
לדעתי צריך להחליף מאמן או שיאניס ישנה משהו בשיטת המשחק(מה שלא נראלי שיקרה).
אני אשמח להסבר מה לדעתכם מכבי לא מצליחה בגלל מאמן, או דברים שמאמן אחר יכול לעשות טוב יותר. אני חושב שספרופולוס מאמן מהטופ האירופי בהגנה, וזה ניכר על ההגנה של מכבי שנמצאת במקום סביר באמצע בלי כלים הגנתיים ראויים,וגם את ההתקפה עושים יותר רעה ממה שהיא באמת, בגלל שהיא לא מאוד יפה לעין.
ההתקפות של מכבי:
פיק אנד רול ו3 שחקנים עומדים על השלשה ומחכים.
ככה לא צריכה להראות התקפה של קבוצה עם הרבה כלים התקפיים.
וזה לגמרי על מאמן שההתקפות נראות ככה.
+1
הבעיות של יאניס הם כאלו
1. חוסר אמון בסגל
מה שחסר למכבי הוא ….יאניס של 2018 כזה שידע לשתף את שחקני הרוטציה כזה שזוסמן פרץ אצלו ואחר כך גם אבדיה ושנה אחר כך גם דובירתולמאו וגייק כהן פרחו בגדול
הפעם הוא לא מאמין בספסל
מכבי משחקת עם רוטציה נמוכה מאד כאשר כהן זיו ודוברתולמאו לא נספרים כלל
זה מוביל למצב שכאשר השלישייה לא טובה הכל מסתבך .
2. הבעיה הזו גורמת גם לבעיה המרכזית והיא הפסדים בתוך זמן קצר
מכבי הפסידה כבר 10 רבעים בדו ספרתי יותר מכל קבוצה אחרת ….זה גם תוצר של היעדר הרכבים /ניהול משחק נכונים .
3. מכבי גם רכה מאד הגנתית בכל הכבוד למאמן יש אחריות על בניית הסגל גם אם לא בלעדית
בנוסף שחרור לסור מתברר כטעות הוא היה הגנתי אתלט עם יכולת לקחת ר'
4 על כל זאת ישנו חוסר ביטחון בולט מין עצירות שכזו משהו לא שמח שגם הוא קשור במאמן
לגבי מי המאמן הישראלי להחליף את יאניס בהינתן שהוא הולך ושישראלי יחליף אותו
ביום האחרון אני באמת יותר נוטה לכיוון של קטש מאמן שגם מכיר את מכבי וגם משחק כדורסל שמח כמו שהיה בירושלים ולדעתי מכבי צריכה מישהו שייתן שמחת חיים לשחקנים
לכן עם השם של קטש אני מסכים .
יחד עם זאת חוץ מקטש אני לא רואה מישהו יותר מתאים וראלי מגודס בנקודת הזמן של אמצע העונה .
יש שם ישראלי אחד מתאים מאד וזה רונן גינצבורג אבל בכל זאת מכבי ויורוליג מצריכה קצת ניסיון והיכרות קודמת ….אם אתה מוותר לגמרי על העונה ורוצה רק להכשיר מאמן לעונה הבאה שמו בא בחשבון ….אני טרם וויתרתי על העונה הנוכחית
אני מעריך מאד גם את דן שמיר בית הלחמי ואפילו פרנקו וגרינברג……אבל גודס לפניהם ….ואגב איגוד הכדורסל חושב בערך כמוני ….ולראייה הוא מינה את גודס לנבחרת …..
אני לרגע מניח שהולכים על מאמן ישראלי, בלי קשר לשאלה האם ומתי צריכים לדעתי לעשות את זה.
אי אפשר לאמן ביורוליג ואת הנבחרת במקביל, ואני חושב שגודס יותר מתאים לנבחרת, כך שאני מעדיף אותו שם. זה כבר מוריד אותו מהפרק במכבי, למרות שגם ככה יש כמה מאמנים ישראלים אחרים שאני מעדיף למכבי.
המאמנים הישראלים המתאימים ביותר לדעתי:
1. דן שמיר – המאמן הישראלי המתאים ביותר למכבי כרגע לדעתי. יש לו סגנון התקפי יחסית, אבל אצל מי שהיה עוזר מאמן של מסינה יודעים להתחשב גם בהגנה.
2. קטש – נראה לי מועמד מתאים שיודע להביא סגנון התקפי חופשי יותר, אם כי הגנתית זה יפגע במכבי. נכשל במכבי בפעם הקודמת, אבל זה היה לפני 14 שנים.
3. ננו גינזבורג – מבחינת כישורים הוא שם, אבל גם הוא מאמן נבחרת ומצליח בה היטב.
4. גיא גודס – הקדנציה שלו במכבי הייתה בינונית במקרה הטוב, והתלות שלו בפארגו וסמית הייתה גדולה יותר מהתלות של השנים האחרונות בווילבקין. עם זאת, הקדנציה שלו בראשל"צ שיפרה את מעמדו, אם כי ספק אם זה מעיד על הצלחה במכבי שמתנהלת מאוד שונה.
5. אריאל בית הלחמי – הייתי רוצה לראות אותו מאמן קבוצות בהצלחה באופן יותר שיטתי כדי להחליט אם הוא מתאים, למרות שהפוטנציאל באמת שם.
יש בדיוק חלון אחד נוסף העונה עם משחק יורוליג בודד
נכון זה לא נעים אבל כבר היו מאמנים שפספסו משחק
זה לא מה שיעור את מנוי גודס
בלי קשר שמיר לא כאן כמה שנים הוא שם ראוי אך פחות משל קטש במכלול הנסיבות
הגרסא הנוכחית של מכבי בלתי נסבלת לא יציבה בעליל ולי קשה לראות את זה
כשברע הרביעי אתם מורידחם לשש אחרי 4 דקות אני מצפה מכל קבוצה לשמור על מומנטום(שהיה ובגדול) ופתאום 3 עבירות של נאנלי אחת אחרי השנייה וזיזץ' מחטיא פעמיים מתחת לסל זה לא אפשרי ככה
על הרבע השלישי אני לא אדבר אפילו זה היה בזיון ואני חשבתי אם ספרופולוס הוא האדם הנכון כרגע לאמן את מכבי או שלא(עדיין חושב)
חוסר יציבות זה לפעמים גם סימן חיובי. כך למשל, לפני 5-6 שנים מכבי הייתה מאוד יציבה כקבוצה גרועה…
בזה אתה צודק אבל זה מטריף לראות שכשמכבי משחקים טוב הם בטופ של הטופ ביורוליג אבל הם לא יציבים
אני איתך בכל הנוגע לתסכול. אני עדיין יותר מתוסכל על שבוע שעבר מאשר על היום, ואני מקווה שיהיה למשחק היום אפקט דומה למה שהיה נגד מילאנו
הבעיה של מכבי ת"א עצוקה ומורכבת יותר מאשר מאמן כזה או אחר. לדעתי.
הקבוצה איבדה את הזהות הישראלית, את החיבור הישראלי, ומה שנשאר לה זה גרעין אוהדים מסור (ומפונק, למעט בודדים) שרובו ככולו הוא קהל של הצלחות ולא של קבוצה.
מכבי תא מאבדת גובה. מ1954 עד 2007 (53 שנה) היא איבדה את התואר בישראל רק 5 פעמים, כולן להפועל תא ופעם אחת לגליל העליון.
מ2008 עד 2021 (13 שנה) היא איבדה את תואר האליפות 6 פעמים, ל5 קבוצות שונות (פעמיים הפועל ירושלים).
אם זה לא מגמה – אז אני לא יודע מה זה מגמה.
זה לא הולך להשתנות. מכבי בנתה במשך עשורים את עצמה כמותג ובשנים האחרונות התנתקה מהערכים והעקרונות שלה כמועדון, כאשר כעת היא על אדי הדלק האחרונים של מה שהייתה פעם.
ולכן, הבעיה היא עמוקה ובשורש, ולא מאמן כזה או אחר, מנהל מקצועי כזה או אחר.
מכבי הפסידו את האליפות 6 פעמים בשנים 2008-2017, ומאז לא הפסידו אליפות
עמיחי תסתכל על התמונה הרחבה לא על 3-4 השנים האחרונות.
מצחיקה התגובה שלך.
אתה טוען שיש מגמה מאז 2008 שנמשכת עד היום (איבוד אליפויות של מכבי), אבל ייתכן (מוקדם לדעת) שזאת מגמה שנגמרה ב-2017. בכל הקשור לזהות הישראלית של מכבי, ברור שהיא הצטמצמה מאשר בעבר, אבל כך גם הזהות הלאומית הכללית בישראל ובעולם המערבי כולו.
האם מכבי צריכה לעשות צעד חזרה בכיוון הישראלי? – אני בעד. אני בהחלט חושב שמכבי יכולים להסתפק ב-5-6 זרים (קצת יותר יקרים) ולא ב-8, ועד כמה שאני מאוד אוהב את קלויארו כשחקן וכאדם, אפשר למצוא שחקן ישראלי שיתן תפוקה דומה.
אם אתה מסתכל על העולם, לא רק בהקשר של ספורט, אתה רואה שיש תופעה/תנועה של התפזרות.
מאוד מאוד מאוד קשה, עד בלתי אפשרי, לבסס הגמונייה בעולם של היום לשנים רבות, בניגוד למה שהיה בעבר כדוגמת מכבי תא של שנות ה50-60.
אין כבר דברים כאלה.
נכון שהכסף הגדול עדיין אצל מכבי, אבל דבש היא לא תלקק מחולון וגליל עליון.
גם בתור אוהד מכבי, אני בעד שתהיה יותר תחרות והרמה תעלה
ערב טוב לכולם. מקווה שמצבכם יותר טוב מזה של מכבי…
לקראת המשחק בחמישי אנחנו נקיים כאן דיון במקום פריוויו. מי שרוצה לקחת חלק מוזמן לפנות אלי במייל ויקבל רשימת שאלות.
המייל הוא jhpvcbanv2 בג'ימייל.
תודה לכולם.
על היפאק
תודה עמיחי
תודה.
שום זיקה לכדורסל ישראלי.
אין עניין, צר לי